algemene voorwaarden

Vroedvrouwenpraktijk Bidaya
Maatschappelijke zetel: Poststraat 9b, 2140 Borgerhout
Ondernemingsnummer: BE 0798725021
E-mail: info@bidaya.be
Website: www.bidaya.be

DEEL 1 – ALGEMEEN

Artikel 1 – Definities

  1. Aanbod: Alle aanbiedingen en prijsopgaven uitgaande van ons via de website.

  2. Dienst: De diensten die wij leveren als praktijk voor vroedkunde en begeleiding.

  3. Herroepingsrecht: Het recht van een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te zien van een overeenkomst op afstand conform artikel VI.47 ev. WER.

  4. Ingangsdatum: De overeenkomst gaat in op de dag van instemmen met de overeenkomst of bij het aankopen van een product/dienst.

  5. Klant: De consument die een overeenkomst afsluit met ons en hierdoor de algemene voorwaarden aanvaardt.

  6. Overeenkomst: De overeenkomst aangegaan tussen jou, als klant, en wij, als dienstverlener.

  7. Producten:

    • Vroedkundige opvolging tijdens zwangerschap en het eerste levensjaar

    • Cursussen 

    • Borstvoedingsadvies

    • Draagconsulten

    • Verkoop van producten (zwangerschap, kraamtijd en borstvoeding)

    • Psychologische begeleiding

  8. Schriftelijk: Communicatie via e-mail of aangetekend schrijven, waar nodig.

  9. Website: www.bidaya.be

Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden

2.1. Deze algemene voorwaarden beschrijven de regels op basis waarvan wij onze diensten en producten leveren. Ze zijn van toepassing op al onze overeenkomsten, diensten en fysieke/digitale producten.

2.2. Onze algemene voorwaarden hebben steeds voorrang op eventuele voorwaarden van jou, als klant, tenzij hiervan schriftelijk wordt afgeweken.

2.3. De meest recente versie van deze voorwaarden is steeds van toepassing.

Artikel 3 – Aanbod en aanvaarding

3.1. Wij doen steeds een aanbod via onze website. 

3.2. Wij behouden ons het recht voor om tarieven en/of voorwaarden aan te passen. Het aanbod dat geldt op het moment van jouw aankoop, blijft van toepassing.

3.3. Bij aanvaarding van ons aanbod ga jij, als klant, ermee akkoord dat de overeenkomst direct wordt uitgevoerd. Dit kan betekenen dat je afstand doet van het herroepingsrecht, indien van toepassing.

3.4. Wij kunnen niet worden gehouden aan evidente vergissingen, zoals onrealistische kortingen of foutieve prijsopgaven.

DEEL 2 – SPECIFIEKE VOORWAARDEN

Artikel 4 – Annulering en wijzigingen

4.1. Cursussen:

  • Annuleren kan kosteloos tot 2 weken vóór aanvang van de cursus.

  • Bij annulering tussen 3 weken en 48 uur vooraf behouden wij ons het recht 25% van het aankoopbedrag in rekening te brengen als annulatiekost.

  • Annuleren binnen 48 uur of bij no-show geeft geen recht op terugbetaling.

4.2. Consultaties:

  • Afspraak verplaatsen of annuleren kan kosteloos tot 48 uur op voorhand.

  • Binnen 24 uur annuleren/verplaatsen brengt een kost van €20 met zich mee. Bij een no-show wordt de volledige consultatie in rekening gebracht.

Artikel 5 – Vergoeding en betaling

5.1. Prijzen zijn afhankelijk van de gekozen dienst of het product en worden vermeld op onze website.

5.2. Betalingen:

  • Webshopproducten worden direct betaald via de webshop.

  • Erelonen worden verrekend via mutualiteit (derdebetalersregeling).

  • Persoonlijke bijdragen of forfaits worden ter plekke betaald via Bancontact.

  • Diensten buiten de nomenclatuur dienen volledig betaald te worden bij de afspraak.

5.3. Bij niet-betaling behouden wij ons het recht voor om zorgverlening te weigeren.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

6.1. Het herroepingsrecht geldt alleen voor fysieke producten. Je kunt een aankoop binnen 14 dagen herroepen door ons schriftelijk op de hoogte te brengen.

6.2. Retourkosten zijn voor eigen rekening, tenzij wij een verkeerd of defect product hebben geleverd.

6.3. Wij betalen terug binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde product.

Artikel 7 – Aansprakelijkheid

7.1. Wij leveren diensten naar beste inzicht en vermogen, maar kunnen geen resultaten garanderen.

7.2. Onze aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat wordt gedekt door onze beroepsverzekering.

7.3. Wij zijn niet verantwoordelijk voor schade veroorzaakt door derden of overmacht.

Artikel 8 – Klachten

Klachten over onze diensten of producten dien je schriftelijk te melden binnen 8 dagen na ontdekking.

Artikel 9 – Intellectueel eigendomsrecht

12.1. Door aanvaarding van deze algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend door jou, als Klant, dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails, downloads, modules en/of materialen, en overige inhoud op onze website of in onze webinars, eigendom zijn van ons, als Dienstverlener, en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten.12.2. Wij, als Dienstverlener, verlenen aan jou, als Klant, een beperkt, persoonlijk, niet exclusief, niet sub-licentieerbaar, niet overdraagbaar en onherroepelijk recht om de diensten en producten te gebruiken onder de voorwaarden, zoals in deze algemene voorwaarden gesteld.12.3. Het is jou, als Klant, uitdrukkelijk verboden om ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud uit voornoemde documenten, opgesteld door ons, als Dienstverlener, te kopiëren, te wijzigen, openbaar te maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden te gebruiken of aan derden over te maken.12.4. Partijen kunnen steeds hiervan afwijken door middel van een schriftelijke overeenkomst.

Artikel 10 – Gegevensverwerking

13.1. Door het aanvaarden van een aanbod, verklaart jij, als Klant je akkoord met de verwerking van jouw persoonsgegevens conform onze privacy policy. Deze algemene voorwaarden dienen te worden gelezen in combinatie met onze privacy policy die toegankelijk is op onze website.13.2. In het kader van de diensten die wij, als Dienstverlener, verrichtten, verwerken wij als ‘verantwoordelijke’ jouw persoonsgegevens die jij, als Klant, opgeeft. Jouw contactgegevens kunnen verwerkt worden in het kader van ons Klantenbeheer, voor marketingdoeleinden, en dienen om onze overeenkomst met jou, als Klant, naar behoren uit te voeren.

Artikel 11 – Geheimhouding

14.1. Wij, als Dienstverlener, zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die jij, als Klant, hebt meegedeeld tijdens, voorafgaand of na de dienst.14.2. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door jou, als Klant, is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.14.3. Jij, als Klant, bent ook verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie zoals bedrijfsgeheimen van ons, als Dienstverlener, in verband met eender welk bedrijfsfacet, in het bijzonder, maar zonder dat dit een limitatieve opsomming is, inzake de prijszetting, marketing, productie, financiering, en strategische ontwikkeling van de onderneming, lijsten of details inzake Klanten en vroegere of potentiële Klanten, contractuele voorwaarden, enz.14.4. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak één van beide partijen verplicht wordt de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.14.5. Partijen erkennen het belang van deze verplichting. De schending van deze geheimhoudingsverplichting tijdens de duur van deze overeenkomst geldt als een ernstige fout.In geval van schending van dit artikel, zullen partijen een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van €500,00 - onverminderd het recht om een aanvullende schadevergoeding te eisen, zo deze som niet voldoende de schade vergoedt. Deze schadevergoeding is verschuldigd aan de andere partij zonder dat dit het recht om alle mogelijke andere rechtsmiddelen aan te wenden, kan beperken.Artikel 12 – Toepasselijk recht

Onze algemene voorwaarden vallen onder Belgisch recht. Eventuele geschillen worden behandeld door de rechtbanken van het arrondissement Antwerpen.